Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
Francuski armator Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) i fiński producent żagli mechanicznych Norsepower Oy Ltd ogłosiły, że technologia Norsepower Rotor Sail™ zostanie zainstalowana na nowej niskoemisyjnej flocie RoRo, która będzie czarterowana przez firmę Airbus.
Brazylijski gigant górniczy Vale S.A. ogłosił, że zainstaluje pięć żagli Rotor Sails od firmy Anemoi Marine Technologies Ltd., jednego z wiodących na świecie dostawców technologii napędu wspomaganego wiatrem dla statków komercyjnych. Znajdzie się on na statku statku typu valemax o wyporności 400 000 ton, należącego do omańskiego armatora Asyad.
Deltamarin i Socatra podpisały umowę na podstawowy pakiet projektowy dotyczący konwersji w celu zainstalowania dwóch żagli rotorowych Norsepower na pokładzie statku dostarczającego chemikalia o nośności 50 000 dwt.
Historia StoGdy sięga 1997 roku, do momentu likwidacji Stoczni Gdańskiej. Decyzję o założeniu biura projektującego obiekty pływające podjęli byli pracownicy stoczni: Adam Świst, Tadeusz Kuczkowski, Marian Urban oraz Henryk Krause, którzy w kwietniu 1997 roku zarejestrowali firmę o nazwie StoGda Ship Design & Engineering sp. z o. o.
Gdańska Stocznia Remontowa po raz pierwszy wykona prace na statku wyposażonym w wirnik Rotor Sails, czyli tak zwanym rotorowcu. Prom Copenhagen jest już w stoczni.
Norsepower z siedzibą w Finlandii ogłosił instalację pięciu pędników wiatrowych Rotor Sails na pokładzie nowo zbudowanego bardzo dużego statku typu VLOC, budowanego w Chinach.
Fińska firma technologiczna Norsepower zakończyła testy żagli wirnikowych zainstalowanych na pokładzie Viking Grace w 2018 roku.
Oldendorff Carriers (OC) to firma, która w bieżącym roku obchodzi 100-lecie działalności. Niedawno wraz z Anemoi Marine Technologies (Anemoi), Lloyd's Register (LR) i Shanghai Merchant Ship Design and Research Institute (SDARI), podpisali wspólny projekt rozwojowy (JDP) z w celu opracowania dla masowców napędu wspomaganego.
Firma Norsepower zakończyła instalację dwóch 35-metrów rotorów Flettnera na statku RoRo należącym do Sea-Cargo – dostawcy usług logistycznych na rynku Morza Północnego.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie